31 Mart 2013 Pazar

Oltayla balık tutma


Çoğu annenin oyuncakçıdan satın aldığı, üşenmeyip evinde yapanların sayısının da azımsanamayacak kadar çok olduğu  bir aktivite aracı Balık tutmaca oyuncağı.
Ben de önce almayı düşündüm ama daha sonra 'onda ne var ki ben yaparım ' diyen babamızın desteğiyle başladık çalışmalara. Eşimin resim yeteneği vardır söylemesi ayıp:) O çizdi balıkları renkli kartonların üstüne ben de kestim hepsini tek tek. Daha sonra altlarına  karton kutulardan da yapıştıralım  dedik daha sağlam olsun diye. Ve karton kutuları da balıkların şeklinde kesip altlarına yapıştırdık. Çooookkkkk şirin oldular . Bizim bile oynayasımız geldi:)
Ama yine de içimize sinmedi .Ali Deniz bunları ağzına alır tez zamanda yıpratır dedik ve bir de Pvc ile kaplamaya karar verdik. Daha önce kırtasiyeden almış ancak henüz hiç denememiştim evde ütüyle kaplama yapmayı. İnşallah olur diye biraz da korkarak aldım elime ütüyü. E yazık tabii o kadar emek verdik bir de balıklarımız çöpe giderse çok üzülürdük. Ancak korktugumuz olmadı ve gayet başarılı bir şekilde Pvc ile de kapladık şirin balıklarımızı.
Sıra ağız kısımlarına renkli çengelli iğneleri takmaya geldi . Kalın ve büyük bir iğnenin ucunu ateşte kızgınlaştırdık ve ağız yerlerinden deldik Pvcleri . Burdan çengelli iğneleri taktık .
En son da oltayı yapmak üzere bir çubuğun ucuna ip bağladık ve ipin ucuna da mıknatısı yapıştırdık.
Al bakalım Ali Deniz Bey !
Sana oyuncakçılarda dahi bu kadar sağlam ve güzelini (!) bulamayacağın bir balık tutma oyuncağı!



Sabah güzel bir sürpriz oldu oğlum için bu oyuncak .Pek sevindi rengarenk balıkları görünce . Ama ufak bir sorun vardı. Ali Deniz henüz balıkları yakalama işini beceremeyecek kadar küçüktü :(


'Eh napalım  ilerisi için elimizde hazır oldu en azından ' diye teselli ederek kendimizi şimdilik kaldırdık bu güzel oyuncağımızı dolabımıza.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder